Esinemised koolidele

Õpilastele

—————————————

„Keerulised valikud meie elus“

Huumoriga vürtsitatud õpetlik stand-up“ loeng on mõeldud kõikidele õpilastele. Kuid peame tunnistama, et elulistele näidetele ülesehitatud loeng on siiski vanusepiiranguga. Jah, lugesite õigesti, elu on piisavalt „julm, karm ja naljakas“, et alla 10 aastased õpilased peavad veel natukene kasvama. Seda eelkõige põhjusel, et „karjääri-up“ saab alguse ajast, kui maakeral liikusid ringi täiesti müstilised olendid nagu: hambahaldjas, jõuluvana, päkapikud ning see koll, kes elas magamistoa riidekapis.

Millest unistasin lapsena? Miks ma siiski ei saanud kauboiks või astronaudiks? See küsimus vaevab mind tänase päevani :D! Võib-olla oli asi selles, et ma ei osanud köit lassoks siduda? Äkki oleksin pidanud ikkagi füüsika tunnis rohkem kuulama ja keemia kodutööd ära tegema? Sellel teekonnal läbi heade ja halbade valikute jõuame tänapäeva.

Kuidas ma teenisin oma esimese raha? Kuidas ma olen saavutanud edu? Mida kõike olen ma selleks pidanud tegema? Nendele küsimustele leiame koos kindlasti vastused. Minu suurimaks eesmärgiks on see, et kõik kuulajad võtaksid endaga kaasa vähemalt ühe mõttetera. Mõttetera, mis aitaks teid tulevikus edasi.

„Karjääri-up“- väljamõeldud sõna, mis viitab sellele, et tegemist on loenguga, mille sisust leiab tavapärasest rohkem nalja ja naeru. Samuti viitab sõna sellele, et etteaste järgselt võiksid meie kõigi karjäärid siiski „üles“ liikuma hakata :).

Maht: 1 tund. Hind 7 eurot/õpilane (kuni 50 õpilast). Suurematele auditooriumitele hinnad kokkuleppel. Esinemise ajad ja tasumine lepitakse individuaalselt kokku.

—————————————

„Raha, edu ning palju vigu“

Humoorikas ning õpetlik stand-up“ loeng on mõeldud kõikidele õpilastele. Loomulikult leiavad mõtlemisainet ka kõik täiskasvanud kuulajad. Meie eesmärgiks on läbi humoorikate juhtumite anda kõikidele kuulajatele põnevaid teadmiseid. Teadmiseid, mis aitavad kaasa teie isikliku edu saavutamisele.

Soovin kõiki noori inspireerida ning motiveerida. Ma pole sündinud rikas peres. Iseseisva elu alustamine kujunes mulle suhteliselt keeruliseks väljakutseks. Julgen öelda, et olen teinud palju vigu… vigu, millest mitmeid oleks saanud kindlasti vältida. Samas on nende vigade sooritamine teinud minust tänaseks eduka inimese. Elus on äärmiselt tähtis see, et me tahame ning suudame õppida enda ning ka teiste vigadest. Need, kes seda teevad võivadki saada äärmiselt edukaks.

Usun, et elus on üheks parimaks õppimise viisiks õppida teiste inimeste vigadest. Minul pole elus olnud häid eeskujusid, sellepärast soovin ma olla ise kõikidele parimaks eeskujuks. Räägime õppimisest ja koolist, sõpradest ja töökoha otsimisest, raha teenimisest ja investeerimisest. Kuidas ometi õnnestus mul kasvatada oma raha, vaid mõne aastaga, 400 eurost mitmesaja tuhandeni? Humoorikas rännak minu elust kestab ühe tunni ning iga kuulaja leiab sellest loost endale midagi põnevat, naljakat ja õpetlikku.

Maht: 1 tund. Hind 10 eurot/õpilane (kuni 50 õpilast). Suurematele auditooriumitele hinnad kokkuleppel. Esinemise ajad ja tasumine lepitakse individuaalselt kokku.

Kollektiividele

—————————————

„Vastutustundlik õpilaste tuleviku kujundamine“

Koolituse eesmärgiks on aidata kaasa noorte edukama ja parema tuleviku kujundamisele. Keskendume probleemidele ning kitsaskohtadele, mis vaevavad põhi- ning keskkoolibaasil õppijaid. Enimlevinud probleemide väljatoomisel keskendume tagasisidele, mida oleme kogunud Tallinna Tööstushariduskeskusest kahe õppeaasta jooksul. Koolis õpib ca 10% kõikidest Eesti kutseõppijatest ning esindatud on kõik inimtüübid ja peremudelid. Koolis on õpilasi kõigist Eesti maakondadest. Koolitusel toome ka võrdluseks oma kogemusi Tehnikakõrgkoolist ning Tallinna Majanduskoolist.

Millised oskused ja teadmised on õpilastel puudulikud? Mida võiks teha nende aitamiseks eelnevas õppeastmes? Kus asuvad põhjused, miks kooli kõige suuremas osakonnas on lõpetajate osakaal ainult 30%? Kas kutsekooli „tullakse“ või „satutakse“? Mida näevad õpilased kõige suuremate probleemidena? Kas õpilased oskavad ka ise lihtsaid lahendusi pakkuda? Nendele ja paljudele teistele küsimustele leiame koolituse käigus kindlasti vastused. Koolituse idee sünni eest täname siiralt Saue Gümnaasiumit, sest vaid üheskoos saame muuta noorte tulevikku.

Koolituse maht: 4 akadeemilist tundi. Tegemist on tellimuskoolitusega.

—————————————

„Meeskonnatöö ja motivatsioon“

Igapäevases töös näeme seda, kuidas ühtse meeskonnana töötamine aitab meil jõuda kiiremini soovitud tulemusteni. Märksõnadeks on kiirus, efektiivsus ja kvaliteet. Meeskonnatöö oskuste arendamine on eriti oluline organisatsioonidele, kelle liikmed töötavad igapäevaselt ühtsete eesmärkide saavutamise nimel. Selle juures ei tohi unustada, et töötajad peavad püsima rõõmsad ja motiveeritud. Kui töötaja pole motiveeritud ei saa ta olla ka efektiivne.

Täienduskoolituse eesmärgiks on arendada meeskonnatöö oskuseid, õppida kasutama oma meeskonnaliikmete tugevusi ning aitama neid raskuste ületamisel. Parandada ajajuhtimise, kommunikatsiooni-, ja eneseväljendusoskusi. Omandame võtteid, kuidas juhtida muutuseid, nendega kaasa liikuda ja olla novaatorlik meeskonnaliige. Õpime hoidma sisemist motivatsiooni ja mõistame, kuidas saaksime igapäevaselt motiveerida oma kolleege.

Koolituse maht: 12 akadeemilist tundi ( millest 8 tundi on teooria ning praktikum ja 4 tundi iseseisev töö). Tegemist on tellimuskoolitusega.

—————————————

„Konfliktide lahendaja ehk meister suhtlemises“

Kes lööb käega, kes saadab ******, kes on ruumis üldse tasa ning põgeneb konflikti nähes. Suhtlemine näost näkku on keeruline protsess, kuid sidevahendite teel on see veelgi keerulisem. Konfliktide eskaleerumised organisatsioonis on üldiselt väga halvaks märgiks. Kontrollitud konflikt ei eskaleeru mitte kunagi ning möödub nagu kõige tavalisem rahumeelne arutelu. Toonitan seda, et konfliktide eest ära jooksmine pole kunagi lahenduseks.

Täienduskoolituse eesmärgiks on panna osalejad oskuslikumalt suhtlema. Seda nii meeskonna siseselt, kuid ka õpilaste ning lapsevanematega. Koolituse läbinud inimene suudab oskuslikult lahendada ja juhtida konflikte ja tagada osapoolte rahulolu. Seda näost näkku, kui ka digivahendite vahelisel suhtlusel.

Koolituse maht: 12 akadeemilist tundi (millest 8 on teooria ning praktikum ja 4 tundi iseseisev töö). Tegemist on tellimuskoolitusega.

—————————————

Igapäevases koostöös viime läbi ka teie õppekavades olevaid aineid, et rikastada oma suurepäraste kogemuste ja teadmistega teie õpilaste õppekeskkonda. Sõltuvalt laste vanusest ja teie poolt ettemääratud tundide mahust õpetame järgmistel teemadel: majandus, ettevõtlus, finantsid ja investeerimine, müük ja turundus jms. Hinnakujundus vastavalt kokkuleppele alates 52€/akadeemiline tund.

—————————————

Õppejuht – M. Lokotar

Olen tegutsenud aastaid erasektoris ja seda küllaltki edukalt. Kokku olen töötanud kuues organisatsioonis ja osalenud 11 põnevas projektis. Oma esimesed kogemused koolitajana sain juba 2013 aastal. Lisaks sellele olen juhtinud regiooni suurimas kutsekoolis suurimat õppeosakonda ning töötanud hindamiseksperdina Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuris. Täna olen ma külalislekotriks erinevates õppeasutustes. Senise haridustöö raames olen pälvinud tunnustuse „Praktik Cum Laude“ meisterliku ja pühendumusega praktikajuhendamise eest.

Usun, et olen juhtimise ja koolitamise valdkonnas edukas, sest oskan näha inimesi ning situatsioone eriti sügavalt. Ma pole olnud terve elu edukas ega silmapaistev. Täna võiksin ma vabalt olla inimene, kes on ebaõnnestunud ja raskustele alistunud. Nooruses jäi mul puudu enesekindlusest ning teiste toetavast ja mõistvast suhtumisest. Seda eelkõige koolis, aga samuti ka kodus ja tööl. Nendest rasketest kogemustest tulenevalt, mõistan ma kõiki muresid ja takistusi, mis on seotud ühe isiksuse arenguga. Minu filosoofia igapäevases tööelus on järgnev „Jutustada võib lõputult, aga probleemide lahendamiseks tuleb tegutseda.”

Kirjutage meile: madis@ehma.ee

*Tegemist on tellimuskoolitustega, kus koolituse hinnad kujunevad vastavalt osalejate arvule. Kuna hindame kõrgelt oma klientide aega, siis reeglina sõidab koolitaja ise koolituse tellija juurde. Seda olenemata tellija asukohast.